پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
21 مهر 1397 - 09:07
گره گشایی جوانان برای انقلاب در گردنه‌های سخت ۴۰ سال

رویش‌های انقلاب در آزادی

۱۲ مهر در ورزشگاه آزادی خبر فقط این نبود که بسیجیان اجتماع دارند و، ولی فقیه هم برای آنان سخنرانی خواهد کرد؛ خبر اصلی رساندن پیام شکوه و اقتدار ایران و وحدت رهبری از نسل مبارزان انقلابی زمان طاغوت در دهه ۴۰ با جوانانی از نسل رویش‌های جدید انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ و ۸۰ است.
نویسنده :
زینب شریعتی
کد خبر : 1579

پایگاه رهنما :

۱۲ مهر در ورزشگاه آزادی خبر فقط این نبود که بسیجیان اجتماع دارند و، ولی فقیه هم برای آنان سخنرانی خواهد کرد؛ خبر اصلی رساندن پیام شکوه و اقتدار ایران و وحدت رهبری از نسل مبارزان انقلابی زمان طاغوت در دهه ۴۰ با جوانانی از نسل رویش‌های جدید انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ و ۸۰ است. آن روز را شاید به جرات بتوان روز رونمایی ایران از نسل جدید جوانان انقلابی‌اش دانست. جوانانی که انقلاب و امام (ره) و دفاع مقدس را ندیده‌اند؛ حتی جوانی رهبر (مدظله العالی) کنونی‌شان را ندیده‌اند، اما به استواری نسلی که دهه ۶۰ جبهه‌های دفاع مقدس مقابل تجاوز حزب بعث صدام را پیش بردند و به پیروزی رساندند و به پایداری نسل‌هایی که سال‌های متمادی مقابل دیکتاتوری پهلوی‌ها ایستادند، هم استوار هستند و هم پایدار پای آرمان‌های انقلاب و امام (ره). شاید از همان رو بود که رهبرمعظم انقلاب هم در آن جمع باشکوه، باز از اتفاق خوب رویش‌های انقلاب گفتند: «شما جوان‌ها صاحب کشورید. بنده وقتی از جوان‌ها تمجید می‌کنم در صحبت‌ها، بعضی‌ها می‌گویند معلوم می‌شود فلانی از برخی از جوان‌های منحرف، از لا‌ابالی‌گری‌ها و از خلاف‌کاری‌های بعضی از جوان‌ها اطّلاعی ندارد؛ نه، بنده از آن‌ها هم مطّلعم. بالاخره در کشور مسلّماً جوان‌هایی هم هستند که این خصوصیّات مثبت و درخشان در آن‌ها وجود ندارد، آن‌ها ریزش‌های ما هستند. حرف من این است که رویش‌های ما بر ریزش‌های ما رجحان دارند، غلبه دارند. بیش از آن مقداری که افراد به‌سمت لا‌ابالی‌گری پیش میروند، جوان‌ها به‌سمت تعهّد، به‌سمت فکر و عمل در راه اهداف دارند حرکت می‌کنند و این مژده‌ی آینده است.» این سخنان رهبر انقلاب پس از آن بود که وقتی از تلاش و حرکت برای رسیدن به قله مورد نظر انقلاب اسلامی گفتند و از اینکه هنوز در اول راه هستیم، بحق جوانان را نوک پیکان این حرکت ملی عظیم دانستند: «نوک پیکانِ این حرکت عظیم ملّی، شما جوان‌ها هستید؛ شما هستید که راه را باز می‌کنید. پیرانِ مجرّب اگر خسته نباشند، بی‌حال نباشند، ازکار‌افتاده نباشند، می‌توانند راهنمایی کنند؛ ولی موتور پیش‌برنده‌ی این قطار، شما جوان‌ها هستید.»
اشارات معظم‌له به لزوم توجه به نسل‌های جوان به این دلیل است که جوانان امروز برخلاف دوره شاهنشاهی و دوران قاجاریه و حتی قبل از آن، در بومی سازی بسیاری از علوم تلاش کرده و کشور را در مسیر توسعه قرار داده اند به عنوان نمونه در بحث پیشرفت‌های علمی، پزشکی، دفاعی، موشکی و هسته‌ای جوانان این مرزو بوم نشان داده اند که ایران اسلامی برخلاف تبلیغات سوء دشمن می‌تواند به قله‌های دست نیافتنی برسد. اعتقاد رهبرمعظم انقلاب به مومن و انقلابی و موتور پیش رونده بودن جوانان پیش از این هم بیان شده بود. اعتقاد به اینکه نسل جدید بی اعتقاد نیست و برخلاف آنچه دشمن تبلیغ می‌کند و برخی هم در داخل به این تحلیل غلط تن داده‌اند، اگر انقلابی‌تر از نسل‌های قدیمی نباشد، عقب‌تر از آنان هم نیست. در دیدار با اعضای مجلس خبرگان در نیمه شهریور سال جاری هم رهبرفرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نمونه‌ای از این جوانان بیان می‌کنند: «یک کتابی تازه خوانده‌ام که خیلی برای من جالب بود. دختر و پسر جوان -زن و شوهر- متولّدین دهه‌ی ۷۰، می‌نشینند برای اینکه در جشن عروسی‌شان گناه انجام نگیرد، نذر می‌کنند سه روز روزه بگیرند! به نظر من این را باید ثبت کرد در تاریخ که یک دختر و پسر جوانی برای اینکه در جشن عروسی‌شان ناخواسته خلاف شرع و گناهی انجام نگیرد، به خدای متعال متوسّل می‌شوند، سه روز روزه میگیرند. پسر عازم دفاع از حریم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) میشود؛ گریه‌ی ناخواسته‌ی این دختر، دل او را میلرزاند؛ به این دختر -به خانمش- میگوید که گریه‌ی تو دل من را لرزاند، امّا ایمان من را نمیلرزانَد! و آن خانم میگوید که من مانع رفتن تو نمی‌شوم، من نمی‌خواهم از آن زن‌هایی باشم که در روز قیامت پیش فاطمه‌ی زهرا (س) سرافکنده باشم! ببینید، این‌ها مال قضایای صد سال پیش و دویست سال پیش نیست، مال سال ۹۴ و ۹۵ و مال همین سال‌ها است. در نسل جوانِ ما یک چنین عناصری حضور دارند، یک چنین حقیقت‌های درخشانی در آن‌ها حضور دارد و وجود دارد... فقط هم این [یک نمونه]نیست که بگویید «آقا! به یک گل بهار نمیشود»؛ نه، بحث یک گل نیست؛ زیاد هستند از این قبیل. این دو -زن و شوهری که عرض کردم- هر دو دانشجو بودند که البتّه آن پسر هم بعد میرود شهید میشود...» رویش‌های عظیم انقلاب را باید دید و تبلیغ کرد و به دنیا معرفی کرد. آزادی در روز ۱۲ مهر گرچه رونمایی از این رویش‌ها بود، اما حاضران در این مراسم صرفاً از گروه‌های جهادی بسیجی استان‌های تهران و البرز بودند که در شهریور سال جاری - از ۹ تا ۲۹ شهریور- در رزمایش خدمت بسیجیان شرکت کرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم جامعه در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته بودند، یعنی بخش اندکی از رویش‌های انقلاب اسلامی. باقی را باید به جهان معرفی کرد.

ارسال نظرات